Het drukwerk bij een eigen bedrijf starten

De huisstijl wordt vaak onderschat bij het starten van een eigen bedrijf. Wanneer we beginnen met voor onszelf te werken dan willen we zo snel mogelijk die eerste euro's binnenhalen. Dat is geen gekke gedachte. Het beginnen van een eigen onderneming levert veel onzekerheid op en deze onzekerheid willen we zo snel mogelijk overwinnen. Toch is de huisstijl en het drukwerk dat hierbij komt kijken belangrijk om in gedachten te houden.

Waarom drukwerk onderscheid kan maken

Het lijkt erop alsof drukwerk in het verleden een veel belangrijkere rol had. Tegenwoordig heeft namelijk ieder bedrijf wel een eigen website en worden de meeste activiteiten online verricht. Of dit via social media, email of andere online kanalen gebeurt. Dat zorgt er juist voor dat er kansen liggen voor de offline kant en dat drukwerk belangrijker wordt dan voorheen.

Drukwerk zal ongetwijfeld een andere rol gaan spelen binnen de communicatie naar klanten, maar het laat nog altijd een goede indruk achter wanneer iemand een visitekaartje ontvangt die er goed en verzorgd uitziet. Bovendien vindt men een visitekaartje later sneller weer terug in de jaszak i.p.v. die email die direct wordt verwijderd of in de inbox verdwijnt. Of die poster van jouw bedrijf die men aan de muur ziet hangen en een goede indruk achterlaat. Zelf een boek maken over je bedrijf is ook een mogelijkheid. Hoewel dit minder snel gelezen zal worden door veel mensen dan mensen die de website bekijken, bij diegene die het wel lezen laat het ongetwijfeld een hele indruk achter. Bovendien is drukken van boekwerk tegenwoordig relatief gemakkelijk en voordelig door ontwikkelingen in de druktechniek.

Hoe snel de online wereld ook groeit, er zal altijd een offline wereld blijven bestaan en daarom blijven hier ook altijd mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Voornamelijk voor startende ondernemers is het belangrijk dat alle zaken aan het begin direct op orde zijn. Je potentiële klanten kopen misschien niet direct aan het begin, maar wanneer ze meerdere malen met je bedrijf in aanmerking komen en herkennen van de promotiematerialen zullen de kansen in de toekomst toenemen.